Kindercoaching

Ik leer leren

‘Ik leer leren’ is een groepstraining voor 4-8 kinderen vanaf 10 jaar die ze helpt te ontdekken hoe ze zelf het beste kunt leren. De training richt zich op alle processen die nodig zijn om te kunnen leren. Aan bod komen: concentratie, motivatie, faalangst, plannen en organiseren, huiswerk maken, inschatten van benodigde tijd/inspanning voor een bepaald vak en inzicht in je eigen meest effectieve manier van leren.

Met de ‘Ik leer leren’ training krijgen kinderen grip op hun huiswerk, gaat het leren makkelijker en sneller zodat er ook tijd overblijft voor sport, hobby’s en andere dingen. Uiteindelijk hoeven ouders dan minder te controleren en te pushen en dit komt de sfeer in huis beslist ten goede. De training bestaat uit 5 bijeenkomsten en kost € 150,- per persoon exclusief het werkboek van € 32,50. De training wordt gegeven in Franeker e.o.

> Ga naar programma.

Snel leren = leuk leren

Meer leren in minder tijd en tóch beter onthouden, wie wil dat niet?
De overgang van de basisschool naar de middelbare school is voor veel leerlingen een sprong in het diepe; ineens heb je wel 10-15 vakken waar je huiswerk voor krijgt en moet je van de één op andere dag een meester in het plannen en organiseren van je huiswerk zijn.

Ook kan het zijn dat de middelbare school nog voor je te doen was, maar dat je nu tijdens je studie vast loopt op een goede planning en het snel en efficiënt kunnen verwerken van de enorme hoeveelheid studiestof.

Tijdens de cursus “snel leren = leuk leren” van Willewiis coaching krijg je meer grip op je huis- of studiewerk door dit beter te plannen en organiseren. Daarnaast krijg je inzicht in jouw manier van leren en technieken om dit te verbeteren. Zo leer je 2-3x sneller lezen, samenvatten met behulp van mindmaps en beter onthouden dankzij geheugentechnieken.

De volgende vragen worden tijdens de cursus beantwoord:
  • Hoe pak ik het beste mijn huiswerk aan?
  • Hoe bouw ik het leren voor een proefwerk of tentamen op?
  • Hoe leer ik sneller te lezen en tegelijkertijd beter te onthouden?
  • Hoe kan ik hetgeen ik leer, langer onthouden?
  • Hoe maak ik een haalbare planning?
  • Hoe maak ik leren leuker?
Voor middelbare scholieren en studenten
De cursus is geschikt voor leerlingen van middelbare scholen van VMBO TL t/m VWO en studenten van HBO en universiteit. Ook voor leerlingen en studenten met dyslexie, AD(H)D en hoogbegaafdheid is de cursus uitstekend geschikt.

Door 6 weken lang elke week 1 uur les te geven kunnen jouw vorderingen gevolgd worden en door middel van herhaling worden de nieuwe technieken jou eigen gemaakt.

> Ga naar programma
Nieuws
Dyslexiebehandelingen bij logopediepraktijk Willewiis;
Sinds twee jaar begeleid ik kinderen met Ernstige Enkelvoudige Dyslexie en lees- en spellingmoeilijkheden.

Wat ik zo mooi vind aan de begeleiding van kinderen gaat veel verder dan het behalen van resultaten op papier.

Mijn dag is goed wanneer ik een kind in de wachtkamer zie lezen en die roept dat hij/zij nog even niet mee naar binnen kan, want hij/zij wil de bladzijde nog af lezen. En ja, dit maak ik gelukkig geregeld mee. Voor kinderen met Ernstige Enkelvoudige Dyslexie zijn dit de mooiste resultaten die je kunt bereiken als je het mij vraagt.

Zelf ben ik al van jongs af aan gek op lezen. Wanneer ik helemaal in een verhaal zit vergeet ik de tijd en speelt het verhaal zich als een film in mijn hoofd af. Degenen die ook van lezen houden, zullen zich hierin herkennen. Voor veel kinderen en volwassenen is dit echter lang niet zo vanzelfsprekend. Zeker als je dyslexie hebt, is lezen meestal niet favoriet. En dat hoeft ook niet. Iedereen heeft zijn eigen hobby’s en interesses. De één houdt van lezen, de ander van bouwen en weer een ander luistert het liefst de hele dag muziek en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal heel voor de hand liggend zou je zeggen. Maar iemand die bijvoorbeeld minder interesse heeft in schilderen, kan dit makkelijker uit de weg gaan dan iemand die, om wat voor reden dan ook, een hekel heeft aan lezen. In de maatschappij waarin wij leven draait bijna alles om lezen. Hoe fijn is het dan, dat lezen lukt.

Mijn doel voor de behandeling is vooral het plezier in lezen weer terug te krijgen. Dat kinderen met een opgeheven hoofd verder kunnen en weer durven te leren. Dát is voor mij belangrijk. De resultaten op papier komen dan vanzelf.
In de praktijk leveren wij maatwerk. Elk kind is uniek, dus elke behandeling ook. We sluiten ons aan bij wat het kind nodig heeft en stellen doelen in overleg met het kind, de ouders en school. Plezier in de behandeling staat hierbij voorop.

Met vriendelijke groeten,
Mirjam de Vries
Logopedist & dyslexiespecialist

Wil je de nieuwsbrief ontvangen? Meld je dan hier aan.

   

©2020 Logopedie Willewiis
Privacyverklaring

ontwikkeld door WIE
Aangesloten bij: