Patiëntenklachtrecht en beroepscode

Op grond van de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector is elke logopedist verplicht een regeling te hebben
voor de behandeling van klachten van patiënten/cliënten. Het gaat dan om klachten over het handelen van
de zorgaanbieder (of het nalaten daarvan), dat nadelige gevlogen heeft voor de patiënt/cliënt. De wet
schrijft voor dat klachten worden behandeld door een commissie, bestaande uit tenminste drie leden,
waarvan de voorzitter niet werkzaam mag zijn bij of voor de betreffende zorgaanbieder.

Door de beroepsvereniging voor de logopedisten, de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie
(NVLF) in Woerden, is zo’n klachtenregeling voor de logopedie tot stand gebracht en ook is voorzien
in een onafhankelijke klachtencommissie. De beroepscode voor de logopedist vormt de basis voor deze
klachtenregeling. Ons handelen wordt in hoofdzaak aan die beroepscode getoetst.

Deze praktijk hanteert de klachtenregeling en is aangesloten bij de klachtencommissie van de NVLF. Voor
meer informatie over de klachtenregeling (klachtenfolder) en de procedures die gevolgd moeten worden, klik hier. 

De logopedist
Nieuws
Heb je een vraag op het gebied van waarbij een logopedist wellicht kan helpen, maar weet je niet zeker of je de Corona-crisis zult afwachten?
We beantwoorden vragen graag, ook wanneer er geen logopedische behandeling nodig blijkt te zijn.

Ook patiënten die nog klachten ondervinden na Covid-19 zijn welkom. Ben je bijvoorbeeld nog benauwd of heb je moeite met rustig te ademen/slikken, neem dan contact met ons op en wij helpen je graag!

Stuur de vraag naar info@willewiis.nl en een collega neemt contact op.

Aanmelden voor logopedie is mogelijk, zowel telefonisch als middels videobellen. Samen wordt besproken wat de hulpvraag is en hoe er op dit moment kan worden geoefend. Ook aanmelden kan via bovenstaand e-mailadres. 

Wil je de nieuwsbrief ontvangen? Meld je dan hier aan.

   

©2020 Logopedie Willewiis
Privacyverklaring

ontwikkeld door WIE
Aangesloten bij: